Kakor för en bättre upplevelse

Vi använder s.k. enhetsidentifierare eller kakor (cookies) för att anpassa innehåll och annonser till dig som användare, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik för att bli ännu bättre. Vi använder cookies för marknadsföring, statistik och användarspecifika inställningar för att skapa en bättre upplevelse för dig. Här kan du både spara dina kakor och äta dem!

Anpassa kakor

Strikt nödvändiga cookies

Dessa cookies är nödvändiga för att ge dig tjänster som är tillgängliga via vår webbplats och för att du ska kunna använda vissa funktioner på vår webbplats.

Utan dessa cookies kan vi inte erbjuda dig vissa tjänster på vår webbplats.

Funktionscookies

Dessa cookies används för att ge dig en mer personlig upplevelse på vår webbplats och för att komma ihåg val du gör när du använder vår webbplats.

Vi kan till exempel använda funktionalitetscookies för att komma ihåg dina språkinställningar eller komma ihåg dina inloggningsuppgifter.

Spårningscookies

Dessa cookies används för att samla in information för att analysera trafiken till vår webbplats och hur besökare använder vår webbplats.

Till exempel kan dessa cookies spåra saker som hur länge du spenderar på webbplatsen eller de sidor du besöker, vilket hjälper oss att förstå hur vi kan förbättra vår webbplats för dig.

Informationen som samlas in genom dessa spårnings- och prestandacookies identifierar inte någon enskild besökare.

Inriktnings- och reklamcookies

Dessa cookies används för att visa reklam som sannolikt kommer att vara av intresse för dig baserat på dina surfvanor.

Dessa cookies, som serveras av våra innehålls- och/eller reklamleverantörer, kan kombinera information som de samlat in från vår webbplats med annan information som de självständigt har samlat in om din webbläsares aktiviteter över deras nätverk av webbplatser.

Om du väljer att ta bort eller inaktivera dessa inriktnings- eller reklamcookies kommer du fortfarande att se annonser men de kanske inte är relevanta för dig.

Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv.

Lagen säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är absolut nödvändiga för att kunna använda den här webbplatsen. För alla andra ändamål krävs ditt medgivande.

Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies placeras ut av tredjepartstjänster som visas på våra sidor, exempelvis Youtube och Spotify.

Tillåt alla cookies
Tillåt valda
Kvalitetssäkring

Kvalitetssäkring är ett stort ämne som berör oss alla.

Hur ska vi förhålla oss till det, och kanske framförallt, varför?

Läkemedelsverket har satt ribban ganska högt för labben. I grunden handlar det om patientsäkerhet, vilket är bra. En tandtekniker levererar en medicinteknisk produkt, vilken är hårt reglerad. Den patient som får något i sig (oavsett mun eller kropp) ska känna sig trygg med att det finns kontroll. Det är vår skyldighet att leva upp till det.

Att vara kvalitetssäkrad är en trygghet som ger oss och våra kunder just det. Trygghet! Jobbigt att genomföra, men väl värt arbetet.

Verkligheten

Rent praktiskt har vi vid två tillfällen varit med om att en leverantör kontaktat oss och meddelat att de har haft ett materialproblem. Då är det bra att direkt veta vilka patienter som kan vara berörda. Den dagen känner man sig nöjd, eftersom man har haft koll på läget.

Materialuppföljningen är inget frivilligt. Det ska vi kunna leverera. Nästa sak är hur vi själva kan få någon nytta av allt detta pappersarbete.

Låter mycket enkelt när man säger ”vi blir bättre”. Självklart, men hur? Hur ska vi kunna utnyttja dessa krav till vår fördel? Vårt labb är kvalitetscertifierat sedan ett antal år. Det första kravet som dök upp var att vi behövde kontrollera oss själva. Dessutom skriva rapporter på allt som blev fel. Det var en uppförsbacke innan ett viktigt budskap gick fram. Alla felrapporter som skrivs kommer utan undantag att resultera i någonting. Antingen att vi inte kan göra något åt saken eller så skapas en ny rutin. Oavsett vilket betyder det att vi hela tiden förbättrar oss. Det är vinsten med kvalitetssäkring.

Vardagsproblemet

”Det tar så mycket tid att fylla i alla rapporter”.
Självklart tar det ett par minuter, men tänk vad vi kan lära av det och spara tid i framtiden genom att hitta genvägar och inte göra samma miss två gånger. Att ta en timme i månaden för att gå igenom allt som inte fungerat som man tänkt sig kan ge massor med idéer och tankar till förbättringar.

Som min far sa; “stillestånd är tillbakagång”.

PS. Glöm inte att kvalitetssäkring inte betyder hög kvalitet. Bara att man intygar den nivå man valt. DS.

Tandskiss
Tandskiss
Tandskiss
Tandskiss
Tandskiss
Westdent Facebook
Westdent Instagram
Kreera web&design Logo