Kakor för en bättre upplevelse

Vi använder s.k. enhetsidentifierare eller kakor (cookies) för att anpassa innehåll och annonser till dig som användare, tillhandahålla funktioner för sociala medier och analysera vår trafik för att bli ännu bättre. Vi använder cookies för marknadsföring, statistik och användarspecifika inställningar för att skapa en bättre upplevelse för dig. Här kan du både spara dina kakor och äta dem!

Anpassa kakor

Strikt nödvändiga cookies

Dessa cookies är nödvändiga för att ge dig tjänster som är tillgängliga via vår webbplats och för att du ska kunna använda vissa funktioner på vår webbplats.

Utan dessa cookies kan vi inte erbjuda dig vissa tjänster på vår webbplats.

Funktionscookies

Dessa cookies används för att ge dig en mer personlig upplevelse på vår webbplats och för att komma ihåg val du gör när du använder vår webbplats.

Vi kan till exempel använda funktionalitetscookies för att komma ihåg dina språkinställningar eller komma ihåg dina inloggningsuppgifter.

Spårningscookies

Dessa cookies används för att samla in information för att analysera trafiken till vår webbplats och hur besökare använder vår webbplats.

Till exempel kan dessa cookies spåra saker som hur länge du spenderar på webbplatsen eller de sidor du besöker, vilket hjälper oss att förstå hur vi kan förbättra vår webbplats för dig.

Informationen som samlas in genom dessa spårnings- och prestandacookies identifierar inte någon enskild besökare.

Inriktnings- och reklamcookies

Dessa cookies används för att visa reklam som sannolikt kommer att vara av intresse för dig baserat på dina surfvanor.

Dessa cookies, som serveras av våra innehålls- och/eller reklamleverantörer, kan kombinera information som de samlat in från vår webbplats med annan information som de självständigt har samlat in om din webbläsares aktiviteter över deras nätverk av webbplatser.

Om du väljer att ta bort eller inaktivera dessa inriktnings- eller reklamcookies kommer du fortfarande att se annonser men de kanske inte är relevanta för dig.

Cookies är små textfiler som kan användas av webbplatser för att göra en användares upplevelse mer effektiv.

Lagen säger att vi får lagra cookies på din enhet om de är absolut nödvändiga för att kunna använda den här webbplatsen. För alla andra ändamål krävs ditt medgivande.

Denna webbplats använder olika typer av cookies. Vissa cookies placeras ut av tredjepartstjänster som visas på våra sidor, exempelvis Youtube och Spotify.

Tillåt alla cookies
Tillåt valda
Vi bygger broar

Inte bara broar med två stöd utan även mellan människor och yrken. Tänk på vad vi egentligen har som gemensam profession. Vi behandlar patienters behov av vård i olika former. Hur gör vi det? Jo, som alla vet; avtryck och färgtagning. Kan vi göra mer?


Så otroligt personligt

Det är så lätt att en patient blir ett personnummer, eller på labbet, en låda på hyllan. Helt opersonligt och bara ett jobb för dagen. Där måste vi säga stopp och tänk efter lite. Varje ”låda” är en människa med problem och förväntningar, som vi ska uppfylla. Då måste vi bygga broar mellan oss inblandade. Det gäller att kunna kommunicera på ett rakt, enkelt och framförallt ärligt sätt. Medlen finns. Vi har telefon, e-mail, c-takt och diverse olika tjänster för det. Utnyttjar vi de rätt? Tja, det är frågan. När jag snubblade in i branschen på 80-talet var tongången en helt annan. Vi tandtekniker vågade knappt ifrågasätta en tandläkare. Som tur är har den kulturen utvecklats i rätt riktning sedan dess.


Vi bygger broar

Samarbete över alla ”gränser”. Nu kan vi för det mesta ha en rak och ärlig dialog om patientfall utan att ha dessa gamla dogmer hängande över oss. Det man kan sakna nu för att lyfta till en ny nivå är en kommunikation med sköterskor och hygienister. De får större ansvar, och mer uppgifter delegeras till dem. Då bör rimligen det också innebära att de får mer direktkontakt med sitt labb. Visserligen är tandläkaren ansvarig, men man kan skapa ett nätverk av kontakter som löser en del av de dagliga frågorna med de som faktiskt vet svaren. Låt alla som vet och känner till den enskilda patientens önskemål vidarebefordra dem. Nätverka!

För oss som tekniker är det viktigt att få all information vi kan för att vi ska kunna göra ett arbete som patienten vill ha. Glöm inte att ett avtryck inte säger mer än precis det är avsett för. Att vi kan göra ett arbete som passar rent fysiskt. Kommunikationen med hela teamet kan ge så mycket mer. Då kan vi fånga upp vad personen i fråga egentligen vill ha. Den informationen ger kvalitet.

Viktig formel för kvalitet: Kvalitet = Upplevelse – Förväntning

Om förväntningen är mindre än upplevelsen blir det en positiv överraskning, dvs bra kvalitet. Och vice versa, om upplevelsen är mindre än förväntningen. Då har vi dålig kvalitet.

Patientens förväntan bygger vi upp gemensamt, men sen måste vi förverkliga den. Gärna överträffa. Det kan vi endast göra tillsammans i hela teamet.

Tandskiss
Tandskiss
Tandskiss
Tandskiss
Tandskiss
Westdent Facebook
Westdent Instagram
Kreera web&design Logo